sobota, 16 czerwca 2012

Kierunek? Roma!

Vengo dalla Polonia, non parlo italiano.- oto zdanie, z którym wyruszam na podbój Wiecznego Miasta. W tym tygodniu oderwę się od codziennego, zabałaganionego życia i wkroczę w przygodę. Wakacje- wyzwanie, czas nauki i radości.
Byłam w Rzymie rok temu- na beatyfikacji Jana Pawła II, lecz wtedy nie było czasu na zwiedzanie. Z żalem opuściłam magiczne mury starożytnego miasta, obiecując sobie powrót w celu gruntownego poznania Miasta od A do Z. Kupiłam ten przewodnik, zaplanowałam nocleg u Sióstr Antoninek i gorąco zachęciłam rodzinę (której zresztą nie trzeba było zachęcać).

A oto moje wspomnienia:

 Chwila beatyfikacji


Wieczne Miasto nocą


Koloseum


Tęsknota za Rzymem szczególnie się wzmogła, gdy uczyłam się historii sztuki (w tym architektury) przed maturą z historii. Przypomniały mi się ulice, po których chodziłam, budynki w pośpiechu podziwiane, nieodwiedzone muzea. 
We wtorek ziści się moje marzenie, kiedy kolejny raz stanę na włoskiej ziemi, powtórny raz w Rzymie.
Przywiozę wiatr we włosach, włoski język na ustach, opaleniznę, pęcherze na nogach i setki mniej lub bardziej udanych zdjęć. A Miasto wyryje wszystkie swoje znaki głębiej w moim sercu.

9 komentarzy:

  1. Och jak ja Ci zazdroszczę!!!
    Udanej podróży!
    Przywieź dużo zdjęć, baaaardzo dużo! :) i podziel się! chociaż w wyobraźni spróbuję się przenieść do tego pięknego miasta (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś i Ty zobaczysz Rzym w rzeczywistości. :) Wbrew pozorom da się zorganizować dość tanim kosztem taki wyjazd. ;)
      Zdjęcia przywiozę, ale nie ręczę za ich jakość, fotografem zawodowym to ja nie zostanę. ;)

      Usuń
  2. Ale Ci dobrze! :)
    Dobrego rzymskiego odpoczywania życze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zajrze tu czasem podrażnić behemota :P

      Usuń
  3. Jeeeejku. Zadroszczę. W Rzymie będę pewnie dopiero w grudniu, na spotkaniu wspólnoty TAIZE. (:
    A tęsknię, tęsknie za Włochami. Za włoskimi przyjaciółmi, za językiem.
    Doooobrej zabawy! I koniecznie gelato w Rzymie. Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile kosztuje u nich nocleg od osoby? (:

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ mi wspomnienia przyszły do głowy..
    jeden z moich wcześniejszych postów .. ITALY :)

    Byłam tam ponad 2 lata temu.. w Rzymie jest taka piękna fontanna.. mówi się, że gdy wrzuci się tam pieniążka to wróci się do tego miejsca... Wróciłam.. z początkiem maja tego roku :)
    był i Turyn - polecam.. śladami św. Jana Bosko.
    2 lata temu byłam śladami bł. Jana Pawła II w tym.. roku śladami św. Jana Bosko.. Nie da sie tego streścić i opisać :)

    OdpowiedzUsuń