środa, 15 sierpnia 2012

Młyn

"Młyn symbolizuje bliskość Boga. Kościół jest mistycznym młynem poruszanym przez Wielkiego Młynarza- Boga."
"Młyn w Gillingham" Johna Constable

Wraz z rodziną zwiedzałam okolice mojej miejscowości. Przy zabytkowym kole młyńskim znajdowała się tabliczka z powyższym napisem. Przemknęło mi przez głowę wiele myśli. Zatrzymałam się przy jednej. Symbolika młyna dodaje nowego znaczenia "Drodze krzyżowej" Bruegla. Przypomina, że Bóg jest blisko człowieka i jego cierpienia. Porusza opowieścią o naszym życiu, interweniuje w nią niczym zatroskany rodzic w życie dziecka. Po raz wtóry, po raz tysięczny, po raz milionowy idzie na mękę i krzyż, bo co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.*

 * To tylko refleksje, które nasunęły mi się w związku z przeczytanym cytatem oraz obrazem Bruegla. Za nadinterpretację na gruncie teologicznym przepraszam. 

***
Myśląc o dzisiejszej Ewangelii:


2 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o takim znaczeniu młyna - ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę piękne przemyślenia :) Bóg jest zawsze z nami, wspomaga nas w cierpieniach i smutkach, ale chyba najpiękniejsze jest to, że nas kocha przeogromną, nieskończoną miłością

    OdpowiedzUsuń